Energieboost

Miss Foodie heeft er ieder jaar toch een beetje moeite mee… Terwijl alles weer begint te kriebelen, groeien en bloeien en iedereen weer onder zijn steen vandaan kruipt, kruipt Miss Foodie zo af en toe toch weer liever even terug in bed. Voorjaarsmoeheid! Het bestaat dus echt. Het is fantastisch weer dus in je hoofd wil alles weer in de 6e versnelling van start, maar dat lijf… Dat schakelt kennelijk wat langzamer over vanuit de winterstand. Tijd voor een energieboost en die heeft Miss Foodie nu te pakken. Een echt powerontbijt, vol eiwitten, fruit en quinoa. Quin-wat? Mooi, dan heb je ook bijna de goede uitspraak te pakken! Het is dus niet kienoa of kwienoa maar je zegt “Kienwah”. Quinoa betekent: “Graan dat groeit waar gras niet kan groeien”, maar dat is meer iets voor Triviant.  Wat veel belangrijker is, is dat het vol zit met mineralen, eiwitten, vitaminen en plantaardige vetten. Precies wat je nodig hebt om uit je winterslaap te rollen. Ik geef mezelf nog een weekje en dan kan ik er weer helemaal tegen!


Quinoa ontbijt met appel en kaneel

Per ontbijt heb je nodig:
70 gram Quinoa
140 ml amandelmelk (maar laat je niet gek maken, met melk lukt het ook!)
1 appel
honing/zoetstof naar smaak
1/2 theelepel kaneel

Kook de quinoa in ongeveer 12 minuten gaar en laat uitdruipen in een vergiet. Rasp de appel en roer die, samen met de andere ingredienten, door de quinoa. Eet warm of koud, dat kan allebei.
Als je ’s ochtends niet zoveel tijd hebt, kun je de quinoa ook voor een paar dagen koken (dus bijv. 350 gram in 700 ml amandelmelk). Bewaar in je koelkast, dan heb je iedere ochtend je powerontbijtje! Enne… appel is natuurlijk maar een suggestie! Leef je uit met vers en gedroogd fruit…

One thought on “Energieboost

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *